Bevel

Samen, actief en uitdagend

Op het Alfrink College heb je de tijd van je leven. Een gezellige school voor havo, vwo en tweetalig onderwijs. Samen, actief en uitdagend: dat typeert het Alfrink College. Samen zorgen we voor een goede sfeer. Wij helpen je om actief te leren, zodat je echt begrijpt en onthoudt wat je leert. En we dagen je uit om jouw talenten verder te ontwikkelen. Dat kan in Alfrink Plusklassen, op ons tweetalig havo en vwo en op allerlei andere manieren. Ontdek het zelf en kom kennismaken op onze open dag!

Aanmeldingen VO-scholen gestart

In de periode van 15 maart tot 31 maart kunnen leerlingen van groep 8 zich aanmelden voor het middelbaar onderwijs in Zoetermeer.  Lees meer ›

Waarom kiezen voor het Alfrink?

•    Dé havo/vwo-school van Zoetermeer en omgeving
•    Keuze uit havo/vwo, vwo en tweetalige brugklassen
•    Tijd om te groeien: tweejarige havo/vwo brugperiode
•    De beste plek voor tweetalig onderwijs voor havo en vwo
•    Alfrink+: kiezen uit +sport, +tech, +podium en +taal

•    ‘Alfrink leest’: 20 minuten lezen per dag
•    Actief en uitdagend onderwijs met oog voor jouw talent
•    Een veilige en gezellige school met veel buitenschoolse activiteiten
•    Geen dag zonder je MacBook: digitaal onderwijs op maat

Alfrink college

De sfeer is gezellig

“De sfeer op het Alfrink is heel gezellig. Er zijn veel banken waar je kan zitten en met elkaar kan praten of werken. De school stimuleert samenwerken. Mijn mentor is ook meteen mijn sportleraar. Met vragen kan ik bij hem terecht en bij uitjes is hij er ook vaak bij.”

Boele Vleugels, 3 vwo

Alfrink+

Voor welke + kies jij? Naast de lessen zijn er op school veel andere leuke dingen te doen. Zo kun je meepraten in de leerlingenraad of het Greenteam, kun je feesten organiseren of helpen bij alle sporttoernooien. Maar je kunt ook kiezen voor één van de verschillende Alfrink Plusklassen.

Er zijn vier verschillende Plusklassen: +podium, +taal, +tech en +sport.
Wat je talent ook is, in onze Plusklassen kun jij het verder ontwikkelen!